this is me

My photo
“I want to be very close to someone I respect and admire and have somebody who feels the same way about me.”

Saturday, July 16, 2011

do u deserve my trust?


siapa yg pernah kena tipu??

hahaha...mestilah pernah kn...and siapa yg tak pernah menipu...???

tu pun mesti semua pernah...erm sekalipun ada...dalam 1000 tu nk dpt 1 pun belum tentu kan....

apa rasa bila kena tipu?????

it depends....apa yg ditipu...apa yg menipu...

kalau setakat tipu mcm bdk2 kecik tu xde apa lah sgt....hahahaha...

tapi kalau tipu melibatkan maruah..perasaan...impak dia mesti besar kn????

punyalah kita percaya org tue...tapi dia yg khianati kita....

mcm ada satu drama tu...hsband n wife..diorg hdup dlm serba kekurangan...tpi isteri ttp sabar teman suami cari rezeki...until one day,husband dier ckap dh dpt kerja...bukan main hepi,bersyukur sgt isteri dia.....

on d'same day hsbnd dia ajk bos dtg mkn dkt rumah...rupanya kdtgan tu..mmg dh dirancang..

hsband dia msukkn ubt tdo dlm air wife dia...once wife dia dh tdo..he let his boss tdo dgn wife dia...after that boss dier bayar lah a lots of money....

tergamak sungguh seorg yg bernma suami buat mcm tu...sebb duit...sggup dia korbnkan wife dia....kalau dia dah tak tahan sgt hidup miskin...kenapa tak korbankan diri sendiri???
kenapa perlu korbankan org lain...lagi2 org yang sayangkan dia?

one day wife dier pregnant..dier suruh ggurkan...sebb dia sendri tak pasti...itu ank dia..or ank bos dia...dier halau wife dier keluar...terkontang kantg la wife dier nk survive.....wife dier tak tahu apa punca suami dier sggup halau dia...tuduh mcm2...sedangkan dia mmg sgt setia...

then bila ank dia dh besar...they meet again...lelaki tu tgh nazak...then the truth come out....

wife dier sgt terkejut...hilang semua rasa sayang...rasa hormat pada suami dia.....selama ni dia igt mereka berpisah sebab dengar ckp2 orang...tapi rupanya...semua ni angkara suami dia....

suami yg disayang..kenapa murah sgt harga sebuah kasih sayang...perkahwinn....

kalau korang kt tempt perempuan tu sanggup tak korang maafkn?

entah2 nk pandang muka lelaki tu pun korang tak sanggup kn??????

tapi...sebb husbnd dier tgh nazak...wife dier ttap maafkan...

bila kepercayaan di byr dgn pengkhianatan....apa lagi yg tinggal.....

hati perempuan ni sgt lembut kn...bila dia dah sayang...buat lah kesalahan mcm mana pun....dia ttp akan beri peluang berkali-kali.....

bila dia rasa disayangi,dia sggp beri apa yang lebih dari kemampuannya....

tak dinafikan lelaki pun ada jugak mcm tue...huhu...^_^

jadi moral of the story :

kepercayaan yg diberi...bukan untuk dikhianati....

apa yg paling susah untuk org beri dlm dunia ni.....is TRUST

with TRUST...we give LOVE...

with TRUST...we give MONEY...

with TRUST...we get friends....

with TRUST...we get EVERYTHING.........

moga kita cukup kuat pertahankan apa yg kita yakinkan...lots of love sweetroses....

7 comments:

  1. kalau kes mcm tu mmg x leh dimaafkan...bukan tipu sunat tu tapi kena sunat kan dia lagi sekali...:P

    ReplyDelete
  2. if bf kte slept wit other girl???cn 4give or nott???erkkkk....

    ReplyDelete
  3. anonymous : it depends...time dier ngan kte or itu ksh dlu???.....klu itu ksh dlu..n dier dh berubah,bertaubt,tak mengulaginya...he deserve 2nd chance...klu time skunk...tnyalah sume girls..i think d'answer should be same..

    ReplyDelete
  4. chop!!...sal maaf tue kn...hdup kita sgt singkat utk rasa marah...dendam..^_^ so kalau bkn sekarang,mybe suatu hari terbuka utk kita maafkan dia..okies...

    ReplyDelete
  5. 4 me..myb dat girl should 4giv him..but to accpt dat guy balik i think that not a good idea..cz she dsrve btter than him...., its hppen time dorg in rlship..,!! huhhh..
    p/s: kte xrsa pe yg dye rsa..so sng2 la blh ckp right..BUT,thiz nice entry!!gud job..^^,

    ReplyDelete
  6. agree!!! thanx utk sume pndpt tue dear....n thanx for viewing!!!^_^

    ReplyDelete

reality is not a fairy tale story...^_^